خانه / مقالات موسیقی / نگرشی به تجدد طلبی در هنر و فرهنگ ایرانِ قرن بیستم (VII) – مقالات موسیقی

نگرشی به تجدد طلبی در هنر و فرهنگ ایرانِ قرن بیستم (VII) – مقالات موسیقی

آشنایی اولیه ایران با سینما، زمان مظفرالدین شاه قاجار به اتفاق میرزا ابراهیم خان عکاسباشی در فرانسه با «سینموفتوگراف» در «لاترن ماژیک» حدود پنج سال بعد از رواج اختراع برادران لومیر در پارِس رخ داده است. (5) سینما می تواند به راحتی مدرن باشد چرا که در اروپا مدل های «سنتی» ندارد و همه سینماگران ایرانی و اروپایی بدون ترس از امکان از دست دادنِ «سینمای سنتی» با هم در راه نوآوری قدم برمی دارند. هنرمندان ایرانی بدون مشکلات ناشی از مسائل قومی، مذهبی، طبقاتی، سنتی، تاریخی، با دیگر همکاران جهانی شان، چه غربی و چه شرقی (امریکا، اروپا، هند، چین و ژاپن) بدون کپی برداری، همراه و همگام هستند و هنر سینمای ایران هنری مدرن و جهانی است. علت نگفته پیدا است. سینما خود از اول یک هنر مدرن است که همراه با مدرنیته پا به عرصه وجود گذاشته است و نوع سنتی، قومی، مذهبی، تاریخی و طبقاتی ندارد.

نگرشی به تجدد طلبی در هنر و فرهنگ ایرانِ قرن بیستم (VII) خبر های موسیقی

دیدن متن کامل این خبر

کلمات جستجو شده :
ساز و نوازندگی ، دانستنی های موسیقی ، مقالات موسیقی ،موسیقی چیست ، در مورد موسیقی و آهنگ سازی بیشتر بدانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A